vineri, 17 august 2012

Pâine cu măsline de Sfânta Maria (Olive Bread)

Pe 15 august, ştim deja cu toţii că a fost Sfânta Maria. Niciun mister până acum. Ce nu înţeleg eu este faptul că, deşi, eu, mai puţin credincioasă decât multă altă lume cunosc că Sfânta Marie Mică e o sărbătoare dedicată morţilor, pentru pomenirea lor şi nu pentru urări de "La mulţi ani" şi petreceri.
Pentru că pe data asta celebrăm moartea Sfintei Marii, iar în septembrie naşterea. Aşa că, întrebând în cele en'şpe mii de colţuri ale ţării noastre, întrebând feţe preoţeşti, evident, vă veţi lămuri că pe 15 august nu trebuie să spunem nici "La mulţi ani, nici să petrecem sau să spargem sticle de băutură în capu vecinilor.
Ce se face însă, se dă de împărţit, pentru sufletele morţilor...
Că am lămurit acest mic aspect, acum putem trece la reţeta de azi! (Scroll down for English Recipe)


Aveţi nevoie de:

- 300 g de făină
- drojdie uscată
- sare (după gust)
- rozmarin uscat
- 2 ouă
- 2-3 linguri de ulei de măsline
- măsline negre sau verzi, depinde care vă plac sau de care găsiţi
- seminţe (eu am avut de in şi de in am folosit)
- unt

Preparare:

Cerneţi făina, amestecaţi-o cu drojdia şi sarea. Faceţi în mijlocu făinii o "fântână" şi puneţi ouăle întregi şi amestecaţi. Adăugaţi şi uleiul de măsline şi frământaţi bine. La final adăugaţi rozmarinul şi măslinele, mai frământaşi puţin şi daţi la crescut.
După ce a crescut, aprox o oră trebuie lăsată, la cald, întindeţi-o în ce formă doriţi... eu am făcut-o ca pe un fel de inimioară, frunză de viţă de vie, ungeţi-o cu unt, presăraţi sare grunjoasă şi seminţe, mai lăsaţi 15 minute la crescut, apoi daţi la cuptor.
Serviţi-o caldă, cu unt şi sare! E extraordinar de gustoasă.


Reţeta asta e de fapt a unei pâini originară din Franţa, iar în momentul în care este pusă la copt trebuie să fie modelată în formă de frunză şi să i se facă şi crestături mici, ca să fie efectul cât mai real.


 Eu însă nu am avut răbdare să stau să o dădăcesc prea mult aşa că am făcut o formp de inimă şi cam asta e...


Vă urez doar poftă bună şi dacă iubiţi măslinele, trebuie să faceţi pâinea asta!! E delicioasă!


Spor la bucătărit!


You will need:

- 300 g flour
- 2 eggs
- 2 tablespoons olive oil
- olives
- salt
- yeast
- butter
- rosemary
- flax seeds

Preparation: 

Put the flour, salt and yeast in a bowl. Make in center a "well" and put in the eggs and mix it. Then add the olive oil and mix all the ingredients well. Then add the rosemary and the olives and mix again. Let it rest in a warm place for about 1 h.
After this periode of time, shape the bread in a leaf and let it rest for 15 min. Then, put it in the oven and serve it warm.
You cand shape it like a heart or like a ball....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu