luni, 27 august 2012

Compot de coarne

De mic copil mi-au plăcut coarnele, aşa că nu am ezitat anul acesta să îmi cumpăr un kilogram, două, din care să îmi fac câteva borcane de dulceaţă, unul de compot şi din ce rămâne să mă înfrupt cu plăcere de copil!


Pentru un borcan de compot ca cel din imagine aveţi nevoie de:

- 1-2 pumni de coarne
- zahăr după gust
- scorţişoară
- apă

Preparare:

Spălaţi coarnele, aruncaţi codiţele şi puneţi-le în borcan. Adăugaţi apa, zahărul şi scorţişoara şi închideţi borcanul. Înfăşuraţi-l în ziare, puneţi-l într-o cratiţă cu apă, să îi ajungă până sus, la gură şi daţi la fiert. Compotul e gata în momentul în care aţi observat că apa din borcan începe să fiarbă şi îl mai lăsaţi maxim 5 minute după ce acest fenomen se petrece.


ATENŢIE!!! Lăsaţi borcanul în vasul în care a fiert, până se răceşte complet şi abia apoi scoateţi-l, îndepărtaţi ziarele şi puneţi-l la păstrat în cămară.


Compotul din pahar e unul făcut pentru consumul imediat, fără a mai trece prin "calvarul" înşirat mai sus.
Oricum ar fi însă, savurat acum, vara când e cald afară, sau în zilele reci de iarnă, când afară zăpada se aşează în troiene, e un compot delicios, plin de savoare!
Iar fructele, capătă un gust incredibil, dulce-acrişor, devin ceva mai moi şi par că ţi se topesc în gură!


Deşi urăsc iernile de la oraş, pot însă spune cu mâna pe inimă că pe cele de la ţară le iubesc şi că acesta e clar printre compoturile demne de a fi servite la lăsarea serii, la gura sobei, ascultând viforul de afară şi sunetul lemnelor arse în sobă... alături de o faianţă mare de nuci şi alune coapte pe sobă...
Dar nu prea am mai avut parte de seri aşa frumoase, aşa că nu prea aştept iarna.
Noroc că mi-am preparat compotul ăsta care să îmi amintească de zilele frumoase, însorite şi care să îmi dea un plus de optimism şi voie-bună datorită culorii sale frumoase şi a buchetului de vitamine.
Nu ezitaţi nici voi să vă pregătiţi compotul preferat pentru a vă însenina zilele lungi şi mohorâte de iarnă!
Pentru că, nu-i aşa, suntem prevăzători şi ne gândim din timp la ce va să vină...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu