luni, 12 noiembrie 2012

Prăjitură cu bostan şi merişoare

Rătăcind aşa, ca o frunză desprinsă de casă de vântul ăsta rece şi jucăuş de toamnă, am descoperit un concurs tare drăgălaş!
Iar numele, ce să mai! E cât se poate de în ton cu toamna asta de afară! Mă refer la concursul Kadiei, intitulat Bostani pe toate fronturile. Dacă sunteţi interesaţi să vedeţi ce alte teme de concurs mai sunt propuse pe acel blog, în afară de cea culinară, nu trebuie decât să accesaţi link-urile postate de mine mai sus şi colorate în mov.
Şi cum sunt o iubitoare de bostani, de toamnă, de arome delicioase şi de prăjiturice de toate felurile, am zis că nu pot rata şansa de a participa şi eu la această provocare!
Aşa că mi-am pus mintea la contribuţie, am ales pe lângă bostan şi merişoarele, pe care le ador şi am trecut la fapte!
Astfel, s-a născut prăjiturica asta tare delicioasă, care mi-a innebunit vecinii, dar şi prietenii!


Aveţi nevoie de:

- 300 g de bostan copt şi pasat bine
- 4 ouă
- 75 ml ulei
- 75 g unt topit
- 170 ml apă
- 250-300 g zahăr brun
- 400 g de făină
- 2 pliculeţe praf de copt
- un vârf de cuţit de sare
- un vârf de linguriţă de scorţişoară
- o linguriţă esenţă de vanilie
- un vârf de cuţit ghimbir măcinat
- 50 g merişoare crude
- seminţe de bostan

Preparare:

Coaceţi întăi bostanul, apoi pasaţi-l bine cu o furculiţă şi lăsaţi la o parte. Nu stingeţi focul la aragaz!
Într-un castron încăpător puneţi bostanul pasat şi adăugaţi ouăle pe rând, amestecând după fiecare. Adăugaţi apoi uleiul, untul topit şi răcit, apa şi zahărul. Amestecaţi bine, până ce toate ingredientele s-au încorporat. Adăugaţi apoi merişoarele, scorţişoara şi ghimbirul. Amestecaţi iar, apoi puneţi făina, amestecată cu sarea şi praful de copt! Nu uitaţi să cerneţi făina! Amestecăm bine-bine, apoi turnăm aluatul astfel format într-o formă de copt care ne place şi dăm la cuptorul preîncălzit pentru aproximativ 50-60 de minute, presărând deasupra câteva seminţe gustoase de bostan!


Merge să servim alături de această prăjitură câteva bucăţele de ghimbir confiat şi un sos delicios din afine roşii!


E atât de gustos desertul ăsta cu bostan, că nu ne mai puteam opri din mâncat! Ca sa nu vă mai spun că mirosul care vă umple casa cât stă frumuşel la copt în cuptor, e divin!


Dacă înainte iubeam plăcintele cu bostan şi orezul cu bostan şi restul prăjiturelelor, vă spun ca de când am încercat acest desert, bostanul a devenit clar unul dintre fructele mele preferate din categoria toamnă-iarnă! Vă imaginaţi cât de minunat va fi să bucătăriţi o aşa bunătate la iarnă, când viscolul urlă pe la ferestre, focul sfârâie în sobă şi copilaşii sunt toţi strânşi pe lângă case, la bunici, plini de voie-bună şi poftă de dulce!?
Iar voi aduceţi un bostan mare şi portocaliu din cămară şi vă pregătiţi să preparaţi cea mai gustoasă, aromată şi delicioasă prăjitură... E imposibil să nu se strângă şi vecinii în bucătăria voastră, atraşi de cel mai plăcut miros de scorţişoară şi bostan... şi poate şi un pahar de vin fiert sau ciocolată caldă pentru cei mici!


Sper din toată inima să încercaţi această minunăţie de prăjitură şi să vă bucuraţi de gustul şi aromele care le împrăştie în toată casă, dar şi in inimile noastre!
Şi mă bucur că am găsit acest concurs drăgălaş, pentru că dacă nu îl descopeream, nu aş fi avut ocazia să pregătesc un aşa desert regesc!


Vă doresc poftă bună şi să aveţi o săptămână minunată!

2 comentarii: