marți, 19 iunie 2012

Spumă cu zmeură

Vara îmi era marcată în fiecare an al copilăriei mele de un desert pe care verişorul meu şi eu îl devoram cât ai zice peşte! A trecut însă mult timp de când a fost pus la naftalină, până acum câteva zile, când culegând zmeură din curte, ne-am amintit de gustul anilor fără de griji şi împreună cu bunica am făcut cel mai simplu desert din lume!


Pentru a face 8 porţii ca în paharele din imagine, aveţi nevoie de:

- 4 albuşuri
- zahăr după gust
- esentă de vanilie
- un strop de sare
- vişinată (sau orice altceva conţine alcool)
- zmeură
- vişine
- căpşune pentru ornat

Preparare:

Bateţi albuşurile spumă împreună cu sarea. Adăugaţi zahărul, esenţa de vanilie şi după ce s-au bătut bine bine, cât să stea albuşul ţeapăn pe lingură, adăugaţi zmeura şi vişinile curăţate de sâmburi. Turnaţi o lingură de vişinată şi ametecaţi bine. Se pune alcool pentru că întârzie procesul de îngheţare, prevenind astfel apariţia acelor de ghiaţă, iar spuma rămâne spumă.
Puneţi spuma în pahare, ornaţi cu o căpşună şi daţi la congelator sau frigider pentru cel puţin 2 ore!


Să aveţi poftă şi spor! Mai ales că e un desert perfect pentru zilele astea calde, căci nu ne solicită cuptorul, care ar fi făcut saună din casa noastră!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu