sâmbătă, 31 martie 2012

Turtiţe cu merişoare

Reţeta aceasta este o combinaţie între fursecurile mele preferate şi mult adoratele merişoare! Prima oară când am făcut turtiţele eram prin generală şi o tot sâcâiam pe mama să mă lase să fac şi eu ceva bun. Aşa că mi-a pus reţeta în faţă şi mi-a zis..ţin şi acum minte, "să te văd!". Doar că nu a avut inimă să mă lase de una singură până la sfărşit, aşa că în final am recurs la metoda "mama-npunge şi eu trag, ah ce prăjitură fac!!". Şi chiar au ieşit nişte fursecuri gustoase tare. Le-am luat cu noi la ţară şi au fost devorate instant! Şi de atunci au rămas fursecurile mele preferate... sunt fragede, nici prea dulci, nici foarte aromate, ţi se topesc în gură!
Reţeta iniţială era cu stafide, dar pentru că am descoperit între timp ce aromă dau merişoarele prăjiturilor, am zis că e cazul să pregătesc fursecurile desăvârşite! Şi aşa s-au născut TURTIŢELE CU MERIŞOARE!!!


Aveţi nevoie de:

- 250 g de făină
- 175 g de unt sau margarină pentru prăjituri
- 100 g de zahăr (dacă vă plac mai dulci puteţi pune 150 g zahăr)
- 200 g merişoare
- 2 ouă
- coajă rasă de lămâie
- esenţă de rom
- fulgi de ovăz
- un praf de sare (un vârf de cuţit)
- hârtie de copt

Preparare:

Sseparaţi albuşul de gălbenuş şi bateţi spumă albuşurile, cu praful de sare. După ce s-au bătut puţin, adăugaţi zahărul şi esenţa de rom. Se bat  în continuare, până se întăresc. Apoi se adaugă gălbenuşurile amestecate cu untul topit (şi lăsat să se răcească), o linguriţă de coajă rasă de lămâie, merişoarele şi făina.
Se amestecă prin răsturnare, până se încorporează toate ingredientele.
Pe hărtia de copt din tavă se aşează la o distanţă de 2 cm turtiţele. Compoziţia se ia cu linguriţa, numai din margine, făra a amesteca, se pune în tavă şi se presează puţin.
Fulgii de ovăz puteţi să îi presăraţi deasupra turtiţelor, sau să îi amestecaţi în aluat. (eu am încercat ambele metode, sunt delicioşi oricum, dar fulgii se simt mai bine dacă îi presăraţi peste turtiţe). Şi este inedită combinaţie de fulgi crocanţi şi aluat moale! Yammy....
Se coc aproximativ 10-15 minute, până când se rumenesc mărginile şi nu uitaţi, trebuie să încălziţi cuptorul înainte de a da tava la copt!



Spor la gătit, fursecuţul desăvârşit!!! Şi spor la mâncat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu