duminică, 12 februarie 2012

Tiramisu

Iarna asta care nu se mai termină mă cam plictiseşte şi deji m-ai cutreier prin oraş, tot îmi rămîne timp berechet! Şi cum dupa o sesiune cu multe examene la foc continuu nu m-ai am nici cel mai mic chef de a atinge orice tip de carte, stau...pur şi simplu zac în lene totală! Îmi las creirul să simtă că intră în moarte clinică :)) !!
Drept urmare, am dat iama în cd-urile şi m-am pus pe "răsfoit" poze! Şi am dat peste unele de la un sfîrşit de an şcolar, o petrecere în pijama mai exact, la care  am pregătit pentru fete un tiramisu!


E preferatul prietenelor mele, e uşor de făcut şi atît de cremoooooooooooooooos!!! Şi cine nu adoră prăjiturile cremoase!!! Puteţi să îl folosiţi pe post de tort, prăjitură, oricum aţi decide, e yammy!!!

Aveţi nevoie de:

- un pachet cu pişcoturi
- 4 ouă
- 7 linguri de zahăr
- 500 de grame de smîntînă, cu peste 20% grăsime (eu folosesc smîntîna de la Albalact, nu îi fac reclamă, dar mie una mi se pare delicioasă)
- 2 plicuri praf de frişcă
- 1 pliculeţ întăritor de frişcă
- esenţă de vanilie
- ness sau cafea

Preparare:

Faceţi o cafea din trei căni de apă şi 6 lin guri de cafea sau ness, pe care o lăsaţi să se răcească.
Gălbenuşurile se freacă cu 5 linguri de zahăr, se adaugă smîntîna şi se amestecă pînă devine consistentă ca frişca (să se ţină bine pe bătător) şi se dă la frigider.
Albuşurile se bat şi ele spumă, apoi se adaugă praful de frişcă nedizolvat, vanilia şi se bat puţin, după care se adaugă întăritorul de frişcă şi se bat pînă se întăreşte compoziţia. Cele două compoziţii se amestecă şi se dau la frigider.

Pregătiţi o tavă pe care să puneţi tortul, şi înmuiaţi pişcoturile în cafea (nu le lăsaţi prea mult, ca să nu devină prea moi). Puneţi un strat de pişcoturi şi apoi acoperiţi-le cu cremă. Repetaţi operaţiunea pînă rămneţi fără cremă, daţi la frigider şi aşteptaţi 3-4 ore pînă să îl savuraţi!






E un desert mai potrivit zilelor fierbinţi de vară, mai ales că nu necesită coacere, deci nu vă încălziţi casa suplimentar, însă e grozav şi iarna, la o cească mare de ciocolată caldă, aburindă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu