marți, 2 octombrie 2012

Mere în aluat de caimac (Apples in cream dough)

Poate că unii dintre voi urmăresc super serialul de la Kanal D, Suleyman Magnificul... dacă nu, oricum cred că până acum aţi auzit despre ce e vorba!
Ca să fiu sinceră, mă mai uit şi eu din când în când la el... M-am molipsit de la maica-mea, care urmăreşte serialul pentru că îi face plăcere să găsească diferenţele dintre acesta şi carte după care a fost ecranizat!
Lăsând asta, săptămâna trecută am observat un desert tare apetisant pus pe masa sultanului şi a cadânei lui! Un desert în care se folosea şi caimacul... Şi din momentul ăla pur şi simplu am făcut o obsesie din a reproduce cât de cât desertul văzut! Aşa că am cotrobăit prin cărţile de bucate ale bunicilor mele şi am găsit o reţetă de aluat din caimac! Şi aşa s-au născut merele în aluat de caimac! În film erau nişte pere sau gutui, însă dacă tot aveau un măr stufos chiar sub geamul camerei mele de la ţară, nu avea rost să folosesc fructe pe care ar fi trebuit să le cumpăr! (Scroll Down For English Recipe)



Aveţi nevoi de:

- o cană de caimac
- o cană de făină
- un vârf de cuţit de sare
- un pumnişor de zahăr
- unt cât o nucă
- scorţişoară
- 4 mere micuţe
- fructe confiate

Preparare:

Strângeţi caimacul de pe lapte în primul rând! Norocul meu că văcuţa bătrâneilor de la care ia bunica lapte, dă un lapte gras, delicios, care face ditamai stratul de caimac! Bun, trebuie să aveţi cam o cană de caimac, dacă nu reuşiţi să strângeţi atât, completaţi cu smântână grasă! Puneţi caimacul într-un castron, apoi cu aceeaşi cană adăugaţi făina. Adăugaţi sarea, zahărul, puţină scorţişoară, untul la temperatura camerei şi frământaţi. Între timp curăţaţi merele de coajă şi scoateţi-le cotorul... găsiţi pe piaţă aparate speciale, dacă nu, folosiţi cuţitul. Eu aşa am făcut şi nu am păţit nimic: nici merele, nici eu!
După ce aţi frământat aluatul împărţiţi-l în patru părţi egale. Întindeţi fiecare bucată, la mijloc aşezaţi mărul, adăugaţi în interiorul lui zahăr, scorţişoară şi fructe confiate (am folosit coacăze, merişoare şi stafide).
Adceţi mărginile aluatului deasupra mărului şi uniţi-le. Repetaţi procedura pentru fiecare măr în parte.
Daţi la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, apoi serviţi cât e cald, cu frişcă, sos de fructe, îngheţată, etc., etc.


Noi le-am servit cu sos de piersici, alături de o ceşcuţă de cafea turcească. Pentru că dacă tot am preparat un desert cu influenţe turceşti, măcar să îl asortăm la o cafea pe măsură!


Aluatul este fraged, aromat, cu un gust discret de caimac, iar merele aromează de minune întregul desert, alături de fructele confiate şi scorţişoara parfumată!




You will need:

- 250 ml cream
- 250 g flour
- salt
- 50 g sugar
- cinnamon
- 30 g butter
- 4 little apples
- candied fruits

Preparation:

Put in w bowl the cream, flour, salt, sugar, butter and cinnamon. Mix them and after the dough it's done, divide it in 4 equal parts.
Cut the apples skins and remove the stubs. Put the apple in the middle of the dough, put some sugar, cinnamon and candied fruit in the place of the stub. Cover the apple in dough and repet the same procedure for the remaining apples. Put them in the oven for about 30 min., and serve them hot, with ice-cream, fruit sauce or whipped cream.



Nu vă pot descrie mirosul din bucătăria noastră cât timp minunăţiile astea au stat la cuptor şi nici gustul lor incredibil, însă ce vă pot sfătui este să încercaţi această reţetă! E un deliciu!
Şi să nu vă fie frică, reci, sunt la fel de bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu