miercuri, 6 iunie 2012

Faguri sau waffe

Îmi doream de ceva timp un aparat de copt waffe, aşa că anul acesta nu m-am mai poticnit în scuze şi am folosit ca pretext ziua mamei mele şi i-am făcut un cadou pe care mai mult îl vroiam eu....
Aşa că acum  o să vă prezint prima noastră încercare de waffe...



Arată tare drăgălaşe şi sunt şi tare gustoase... aşa că să trecem la prezentarea ingredientelor.

Pentru 5-6 waffe (depinde şi de mărimea aparatului) aveţi nevoie de:

- 125 g de unt
- 3 ouă
- 50 g zahăr
- 1 pliculeţ de zahăr vanilat
- 250 g făină
- 1 linguriţă rasă de scorţişoară
- 2 linguriţe miez de nucă (alune, migdale, ce aveţi prin casă) măcinat
- 1 pliculeţ de praf de copt
- 125 ml lapte călduţ

Preparare:

Untul se amestecă bine cu cele 2 tipuri de zahăr, până ce acestea se topesc. Se adaugă apoi ouăle, unul câte unul, amestecând bine după fiecare. Adăugaţi apoi nuca şi scorţişoara. Praful de copt îl amestecaţi cu făina şi turnaţi peste untul cu zahăr şi scorţişoară. Adăugaţi apoi laptele şi amestecaţi. "Aluatul" trebuie să arate ca o smântână mai groasă. Îl turnaţi cu polonicul în aparatul deja încins şi în aproximativ 2-3 minute waffele ar trebui să fie gata!

Pont:

Dacă vreţi să obţineţi nişte waffe crocante după ce le scoateţi din aparat trebuie să le puneţi pe un grătar la răcit, nu unele peste altele.


Eu le-am ornat cu căpşune, frişcă de casă şi miere de salcâm! Dar suportă de minune orice tip de combinaţie fructoasă ori "sosoasă"...
Dar dacă vreţi să le mâncaţi simple, creşteţi cantitatea de zahăr, pentru că nu sunt dulci tocmai din considerentul că se servesc împreună cu alte sosuri sau fructe. Însă pentru cei care vor să le ia la pachet, sau nu mai au răbdare să le mai înfrumuseţeze, recomand să mai adauge încă 50 g de zahăr!


Poftă bună!!! La noi au dispărut imediat....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu