vineri, 27 aprilie 2012

Teiul

De fiecare dată când îmi doresc să mă calmez sau să mă asigur că voi dormi bine, apelez la un ceai de tei! Nimic nu se compară cu efectele sale liniştitoare... Tocmai din cauză că funcţionează atât de bine la mine, am zis să îi acord şi lui un loc special în categoria Plantelor Medicinale.



Dar mai întăi câteva ştiaţi că-uri despre acest arbore!
La noi în ţară există trei specii de tei, diferenţele constau în mărimea şi culoarea frunzelor, teiul pe care îl am eu, procurat de la persoane bine-voitoare de la mine de la ţară, este cel cu frunzele şi florile albicioase.
Acest arbore înfloreşte în periada iunie-iulie şi dă startul verii. În triburile germanice, la momentul înfloririi, teiul era sărbătorit.
În mitologia Romei Antice, teiul simboliza iubirea conjugală şi fidelitatea în cuplu, fiind în acelasi timp şi arborele lui Venus.
Este considerat simbol al înţelepciunii, dar şi al fertilităţii, fiind văzut chiar şi ca protector al casei şi al familiei.
În Franţa, există o credinţă conform căreia dacă un cuplu trece la căsătorie pe sub ramurile a doi tei, împreunate, nu se vor despărţi niciodată.
În Bucovina mormintele celor dragi se îmbodobesc cu flori de tei, pentru a le aduce pacea şi împăcarea, iar sufletele lor, astfel îmbunate, îi vor proteja pe cei apropiaţi.
O altă credinţă românească spune că florile de tei alungă spiritele rele şi protejază gospodăria de necazuri.

Oricum ar fi, cer este că teiul este o plantă încărcată de mister, dar care are menirea de a ne uşura sufletul, prin parfumul şi frumuseţea sa!

Teiul tratează sau ajută în boli precum:

- anxietatea
- iritabilitatea
- insomnia
- menopauza
- durerile de cap
- răceli
- tuse
- retenţie de lichide
- colici
- tulburări de somn

Un articol deosebit de interesant pe acest domeniu, în care sunt explicate amănunţit nu doar bolile care le tratează ceaiul de tei ci şi modul de prepararea a acestuia în funcţie de fiecare boală, puteţi găsi chiar aici!

Şi un alt mare plus al teiului, este că ne ajută pe noi, femeile, să avem grijă de frumuseţea noastră, într-un mod cât se poate de natural.
Pentru cele care vor să scape de cearcăne, o compresă îmbibată în ceai de tei (care a stat înainte la frigider) aplicată pe ochi, seara şi dimineaţa este un adevărat miracol! Vă relaxaţi timp de 10-15 minute, ascultaţi o muzică frumoasă, staţi cu ochii închişi şi vă lăsaţi mângăiată de mirosul plăcut al teiului! Şi împuşcaţi doi iepuri dintr-o lovitură! Relaxare şi înfrumuseţare în acelaşi timp!
Vreţi un ten frumos, revigorat şi plăcut la atingere!? Puteţi uita de vechea sintagmă care spunea că obrazul subţire cu cheltuială se ţine! Preparaţi o loţiune tonică din decoct de flori de tei şi puteţi spune că aveţi cosmetice eco!




Tot ce vă pot spune e că aştept cu mare drag serile calde de iunie, în care să ies pe trepte afară, sa admir stelele şi să simt parfumul acestor minunate flor, care noaptea, parcă e şi mai puternic! Să mă las cuprinsă de atmosfera liniştitoare din jur, de sentimentul minunat al vacanţei de vară şi de magia nopţii! Pentru că se spune că teiul şi luna formează un cuplu incredibil, fiecare punându-şi în evidenţă cât mai bine şi frumos calităţile şi proprietăţile magice!
Până atunci însă şi până îmi voi reînoi stocul de flori de tei, îmi beau liniştită ceşcuţa cu ceai minune!

Menţionez faptul că a doua fotografie utilizată nu îmi aparţine şi că anumite informaţii le-am preluat de la site-ul deja precizat în acest post!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu