duminică, 18 mai 2014

Gogoşi cu flori de salcâm

Gogoşile cu flori de salcâm sunt preferatele mele încă de când eram mică, mică, mică şi am mâncat pentru prima oară la o vecină a străbunicii mele... În zona respectivă creşteau cu precădere numai salcâmi, aşa că oamenii i-au exploatat cum nu se poate mai bine. Iar gogoşi ca cele mâncate acolo sunt sigură că nu o să mai mănânc niciodată!!! Însă, mi-au rămas dragi şi de fiecare dată când am ocazia fac şi eu acasă, aşa, să îmi mai amintesc de copilărie!



Ingrediente:

- 200 g făină
- 2 ouă
- un praf de sare
- 2 linguri zahăr
- 1 linguriţă zahăr vanilat
-1 linguriţă praf de copt
- aprox. 250 ml lapte
- o farfurie adâncă plină cu flori de salcăm

Preparare:

Florile de salcâm se spală şi se lasă în apă rece pentru a ieşi gândăceii. După ce au fost lăsate pentru aproximativ 1-2 ore, se aleg florile şi se pun într-o farfurioară.
Într-un bol se pune făina şi peste aceasta se adaugă ouăle, sarea, zahărul, praful de copt şi jumătate din cantitatea de lapte.
Se amestecă bine cu un tel pentru a se omogeniza totul şi dacă mai este nevoie se adaugă lapte.
Compoziţia seamănă cu cea de clătite, dar în acest cat trebuie să fie mai groasă, să stea în lingură.
La final se adaugă florile de salcăm şi o lingură de ulei şi se amestecă.
Într-un ceaunel se pune ulei şi se lasă la încins. Când uleiul s-a încins, se pun cu lingura gogoşele. Se lasă să se rumenească pe toate părţile şi când sunt gata se pudrează cu zahăr pudră!



Cele mai gustoase şi aromate gogoşi! Le puteţi servi cu îngheţată, devenind astfel cel mai aromat şu simpatic desert!
Reci sunt excelente cu un pahar rece de lapte sau cu o cafea!
Un deliciu! Nu aveţi cum să nu încercaţi asemenea gogoşi!!!!!!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu