joi, 20 februarie 2014

Pate din ficat de porc

Cu siguranţă ceea ce face cu mâna ta e mult mai gustos decât ce se găseşte pe rafturile magazinelor! Pot spune că este cazul şi acestui pate şi pentru nimic în lume nu aş renunţa la un pate făcut în casă în locul unuia cumpărat din magazine!
Şi ca să înţelegeţi cât de iubit este acest pate de casă, abia ce l-am pus în castron şi m-am dus după cameră, că deja o parte bună din el era devorată!
Adevărul e că aşa se întâmplă cu ispitele....


Ingrediente:

- 400 g ficat de porc
- 5-6 boabe de piper
- sare
- 100 g unt
- 3 gălbenuşuri fierge
- 1 ceapă micuţă
- un morcov

Preparare:

Spălăm şi curăţăm bine ficatul.  Îl punem într-o crăticioară şi îl acoperim cu apă. Adăugăm ceapa, tăiată inele, morcovul tăiat în 4, boabele de piper şi sare după gust. Fierbem ficatul până se pătrunde şi nu uităm să mai luăm spuma din când în când.
După ce a fiert ficatul, îl trecem printr-un jet de apă călduţă NU fierbinte şi îl lăsăm să se răcească.
În vasul blenderului punem ficatul, ceapa, morcovul, gălbenuşurile fierte, sare şi piper măcinat după gust şi untul.
Mixăm bine, bine, atât timp cât este nevoie pentru fiecare aparat pentru a transforma toate ingredientele într-o pastă fină, numa bună de întins pe pâine. Adică un pate delicios.
Dăm la frigider să se întărească dacă mai avem răbdare să aşteptăm şi ne bucurăm mai apoi de cele mai arătoase felii de pâine prăjită unse cu pate de caspă!


De data asta tot ce vă urez e să aveţi poftă! Eu una nu mă mai pot sătura de pateu ăsta! Mai ales că îmi aminteşte de copilărie...


Spor la gătit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu