marți, 25 iunie 2013

Brioşe cu zmeură

Dacă tot vă ameninţ că urmează reţete noi cu zmeură, măcar să înceapă să curgă reţetele, ca să nu vorbim de pomană! Şi nu doar că începând cu aceste brioşe urmează o avalanşă de noi preparate cu acest fruct minune, dar Brioşele cu zmeură sunt şi mândre participante în cadrul proiectului Dulce Românie, găzduit de Simona's World, iar dacă vreţi să aflaţi mai multe despre acest proiect, dar şi despre gazdă, accesaţi cu încredere blogul ei.
Şi spunând acestea, să vă prezint brioşele, participante la secţiunea dedicată zilei copilului, deserturi colorate!!!



Ingrediente:

- 120 g unt
- 70 g zahăr
- un vraf de sare
- 2 ouă
- 250 g făină
- 30 g nucă de cocos
- 1 pliculeţ praf de copt
- esenţă de rom
- 200 g zmeură
- fulgi de migdale

Preparare:

Untul la temperatura camerei se freacă bine cu zahărul şi sarea. După ce compoziţia este omogenă şi zahărul topit, adăugăm pe rând ouăle şi esenţa de rom şi amestecăm după fiecare în parte. Adăugăm apoi făina amestecată cu nuca de cocos şi praful de copt.
Amestecăm bine ca să fie totul omogen, apoi turnăm compoziţia în formele de brioşe în următorul mod: umplet jumătate din formă cu aluat, punem câteva bobiţe de zmeură, adăugăm iar aluat cât să le acopere, apoi mai punem câteva bobiţe de zmeură şi fulgi de migdale şi încă un moţ mic-mic de aluat.
Dăm la cuptor până trec testul scobitorii şi apoi le lăsăm să se răcească liniştite.


Eu am ales să le decorez într-un mod puţin marin! Nu ştiu cât de bine mi-a ieşit, însă am vrut să reprezint o plajă, cu marea, nisipul şi umbreluţele turiştilor. Am aruncat câteva scoici pe ici pe colo şi am zis că e un desert şi o interpretarea potrivită temei de ziua copilului, căci după cum încă mai ţin minte, luna iunie era luna în care mintea îmi stătea numai la mare (pe vremea când eram şi eu copil).


Dădea bine lângă ele şi o băuturică rece, cu lămâie, zmeură, vişine... şi de ce nu şi un shake din lapte de cocos şi banane...
Până una alta, spor la gătit!

2 comentarii: