duminică, 6 mai 2012

Şoricei (sau gogoşi) din flori de salcâm

Una dintre amintirile mele din copilărie e aceea a gustului de floare de salcâm de la Nămoloasa, de la străbunica. Primăvară, când ne duceam pe acolo şi se nimerea să fie înfloriţi şi teii, ne delectam cu Şoriceii făcuţi de mamaia.
Au trecut ani buni de când nu am mai mâncat aşa gogoşele, însă anul acesta m-am mobilizat, am luat familia la adunat de flori de salcâm şi am făcut şoricuţii!
Nici nu ştiu ce e mai bun... culesul florilor, mirosul lor, zuzăitul albinelor sau gustul gogoşilor! Cred că toată combinaţia asta dă ceva aparte zilelor de mai.




Pentru şoricei aveţi nevoie de: 

- 18-20 flori de salcâm
- 1 ou
- 300-350 ml lapte
- 2 linguri de zahăr
- făină (căt să se obţină o compoziţie de consistenţa unei smântăni mai grase)



Preparare: 

Florile de salcâm spălate şi zvântate se înmoaie în această compoziţie şi se prăjesc în tigaie. Când sunt gata se pun pe farfurie şi, după gust, se pudrează sau nu cu zahăr vanilat.


Iar opera finală se prezintă cam aşa....



..... poftă bună!!!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu