luni, 14 aprilie 2014

Covrigei împletiţi

Îmi place ca dimineaţa, alături de universala ceaşcă de cafea, să am şi ceva bunuţ de savurat. Pentru că, micul-dejun e cea mai importantă masă a zilei, apoi cafeaua nu se bea pe stomacul gol.
Şi cum sunt destul de pretenţioasă la mâncare, nu prea accept orice lângă cafeluţa mea.
Aşa că, m-am decis să îmi fac nişte covrigei pe care să îi servesc cu plăcere! Rotunzi, drăgălaşi, rumeniţi, aurii, ca razele de soare! Ce poate fi mai plăcut dimineaţa!?





Ingrediente:

- 500 g făină
- 1 pliculeţ drojdie uscată
- sare după gust
- 4 linguri ulei (2 linguri ulei de floarea-soarelui şi 2 linguri ulei de măsline)
- seminţe de mac şi susan (câte 2 linguri de seminţe de susan şi o lingură seminţe de mac)
- 250 ml apă sau lapte călduţ

Preparare:

Se cerne făina într-un recipient încăpător şi peste se adaugă drojdia uscată. Peste se pun şi seminţele şi sarea şi se amestecă.
Se toarnă apa călduţă şi uleiul şi se frământă bine, până se formează un aluat molcăluţ.
Coca astfel obţinută se înveleşte cu un prosopel curat şi se pune pentru o oră, să crească, la loc cald.
După ce a crescut, se rup bucăţele mici din aluat şi din ele se întind batoane lungi şi subţiri. Din 2 astfel de fâşii se împletesc covrigeii, se unesc la capete şi se aşează în tava de copt.
Se ung cu ulei de măsline, se presară peste sare şi se dau la cuptor pentru 15-20 de minute.





Drăgălaşii ăştia abia au mai apucat dimineaţa la noi!!!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu