miercuri, 12 iunie 2013

Socată

A cam trecut vremea socului... însă cred eu că prin zonele în care a fost mai răcoare încă mai puteţi găsi câteva floricele, aşa, cât să faceţi de o socată! Ce vă prezint eu acum e deja preparat de vreo 2-3 săptămâni... Prea multe despre socată în sine nu prea am ce să vă spun... doar că e tare bună în zilele astea calde de vară, când vrei să bei un pahar cu ceva bun şi sănătos. Atâta doar că, cel puţin din perspectiva mea, e puţin cam amărui. Lăsând vorbăria la o parte, să împărţim un pahar cu socată!


Aveţi nevoie de:

- 12 flori mari de soc
- 1 kg zahăr
- 4-5 lămâi
- 8 l apă
- 150 g zahăr

Preparare:

Fierbem un kg zahăr cu 3 litrii de apă şi cu zeama de la o lămâie pentru aproximativ 15 minute. Într-un borcan de 10 litrii se pun florile de soc, apa, zeama de lămâie şi câteva feliuţe de lămâie. Pentru culoare (eu nu am folosit tehnica asta) se caramelizează cele 150 g de zahăr şi când se formează puţină spumă deasupra lui, stingem cu jumătate de litru de zeamă din borcan, apoi adăugăm totul în borcan şi amestecăm bine. Borcanul se lasă să stea pentru aproximativ 3-4 zile, amestecând în el în fiecare zi, de câteva ori pe zi. După ce a fermentat se strecoară prin tifon şi se dă la frigider. Este ideal în zilele caaaaaaaaaaalde de vară, cu muuuultă gheaţă şi bucăţele de fructe prin el; mai ales zmeură!


!!!Pont!!! Pentru un suc cu gust mult mai bun, nu folosiţi drojdie de bere! Lăsând sucul să fermenteze în mod natural, doar du drojdiile sălbatice, acesta se va conserva mult mai bine, având şi un gust mult mai bun! Garantez pentru pontul ăsta.


Merge pus şi în limonadă... sau să faceţi cuburi de gheaţă din ele... app de asta, în Lidl au adus forme de făcut gheaţă din silicon tare simpatice!
Să aveţi spor!

2 comentarii:

  1. Parfum curat!
    Felicitari!
    Am facut si eu;postez si reteta mea,anul viitor!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e ca-i tare bunicica! Asteptam si reteta ta si pana atunci, chiar daca e virtual, va invit la un pahar de socata!

      Ștergere