sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Fursecuri tip sandwich

Reţata aceasta am vazut-o acum ceva timp pe un blog, dacă vă interesează, puteţi accesa adresa originală de aici. Şi mi-a plăcut atât de mult, că abia aşteptam să o încerc! Şi ieri am pregătit-o! E atât se simplă şi gustoasă şi m-am bucurat atât de mult de arome, texturi şi combinaţia inedită din aceste fursecuri, în cât, o idee minunată m-a fulgerat aşa, ca din senin! Nu pot să mă bucur singură de aşa bunătăţuri..., deci, sunt o mică atenţie nu doar excelentă, ci şi extrem de gustoasă, pentru sărbătorile de iarnă!


Şi cum aveam eu prin casă nişte borcănele drgălaşe şi o panglică şi mai drăgălaşă, am încropit repede o idee de prezentare! Evident, modul în care aveţi de gând să oferiţi aceste mici comori gustoase, depinde în primul rând de voi şi de imaginaţia voastră! De la borcănaşe mici şi drăgălaşe, la cutii din carton mititele, sub diferite forme, ornate cu fundiţe sau conuri de brad... totul e posibil!
Şi dacă nu vă place susanul puteţi tăvălii fursecurile prin fulgi de ciocolată, nucă de cocos colorată... nuci sau alune măcinate, fistic... câte şi mai câte! Bombonele colorate...
La fel şi glazura de deasupra o puteţi face din orice vă face vouă plăcere!


Reţeta o găsiţi accesând adresa aceasta, însă pentru cei care sunt mai comozi, am să o scriu şi eu aici. Ţin însă să menţionez că fursecurile astea sunt atât de bune, că nouă nu ne-au ajuns doar din cantitatea de aici, aşa că data viitoare o să o dublez clar!

Aşadar, pentru fursecuri aveţi nevoie de:

-125 g unt topit şi răcit
- un ou întreg
- un gălbenuş
- 90 g zahăr pudră (prea dulce pentru mine, aşa că eu una am folosit mai puţin zahăr)
- vanilie sau scorţişoară, dacă tot îi facem pentru sărbători, cred că merge mai bine scorţişoara
- 80 g amidon de porumb
- puţină sare, cam un vârf de cuţit
- 200 g făină
- o linguriţă praf de copt

Pentru umplutură aveţi nevoie de:

- 200- 250 g cremă, gen dulce de leche, nutella, unt de arahide, etc.

Pentru decor aveţi nevoie de:

- 1 gălbenuş
- 1 lingură lapte
- 1 linguriţă cafea solubilă

Preparare:

Untul topit şi răcit se amestecă cu oul, gălbenuşul, scorţişoara sau vanilia şi zahărul. Se adaugă amidonul amestecat cu praful de copt şi se amestecă. Apoi adăugăm făina, lingură cu lingură, până când aluatul se omogenizează, însă rămâne suficient de moale. Înfăşăm aluatul astfel obţinut ca pe un bebel, în folie alimentară şi îl dăm la frigider pentru o oră.
După ce aceasta se scurge, întindem aluatul pe suprafaţa de lucru şi îl tăiem în pătrăţele, cercuri, inimioare, etc.. Jumătate din fursecuri le ungem cu amestecul de lapte, cafea şi gălbenuş şi formăm pe ele diferite modele cu ajutorul unei furculiţe. Mie nu mi-au ieşit cu model... decorul meu a fost prea lichid!
Bun, după ce aţi uns fursecurile, daţi la cuptorul deja încins pentru aproximativ 13-15 minute.
După coacere trebuie să aşteptăm răbdători să se răcească, apoi pe cei fără decor îi ungem cu cremă, facem din fursecuri un fel de sandwich şi îi dăm prin susan sau ce ne place nouă. Şi gata, putem să îi înfulecăm şi să dăruim şi cuiva drag ceva bun, din inimă!


Sunt sigură că dacă preparaţi fursecurile acestea cu multă, multă ciocolată... gen, umplutură din ciocolată, glazură din ciocolată... şi le tăvăliţi prin bombonele colorate, cei mici se vor lăsa cuceriţi foarte uşor! Şi aşa vor avea ocazia să mănânce şi ceva sănătos, făcut în casă, cu mult drag.


Să aveţi spor şi multe, multe, idei creative pentru sărbătorile ce vor veni!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu