joi, 22 septembrie 2011

Brioşe cu ness

Aveţi nevoie de:

- 3 ouă
-150 g unt
-5 linguri lapte cald
-un pacheţel praf de copt
-sare
-ness
-125 g zahăr pudră
-125 g făină
-3 linguri cacaoa
-fulgi de ciocolată

Untul trebuie lăsat la temperatura camerei, pentru a putea fi mai uşor de încorporat. Untul se pune într-un vas, se freacă bine, apoi se adaugă cele 3 gălbenuşuri,jumătate din cantitatea de zahăr şi un vârf de cuţit de sare.
Praful de copt se stinge în 4 linguri de lapte cald şi se adaugă peste crema de unt.
Separat, se bat albuşurile spumă, cu restul de zahăr. După ce s-au bătut bine, se amestecă cu crema de unt.
După ce s-au amestecat bine cele două compoziţii, se adaugă făina, cacaoa şi nessu, dizolvat în lapte (o lingură de lapte).
Se amestecă bine şi se toarnă compoziţia în forme de brioşe.Deasupra, se presară câtiva fulgi de ciocolată şi  se dă la cuptor (deja încălzit) pentru 20-25 de minute.
Se lasă să se răcească aproximativ o oră, apoi se scot din formele de brioşe. Pot fi servite aşa, sau cu cremă.



Crema este foarte uşor de făcut şi dă un aspect frumos brioşelor. Este ideală dacă vreţi să le serviţi la o ocazie specială.

Pentru cremă aveţi nevoie de:

-120 g de ciocolată
-115 g unt
-116 g zahăr pudră
-esenţă de vanilie
-bombonele mici colorate (sau nucă de cocos colorată)

Trebuie să tăiaţi ciocolată bucăţele mărunte şi să o puneţi la topit în baie de abur. După, se lasă să se răcească aproximativ 10 minute, cât să ajungă la temperatura camerei. Separat se freacă untul cu zahărul pudră. Eu nu am pus toată cantitatea de zahăr, pentru că am considerat că ar ieşi o cremă mult prea dulce, însă depinde de gust. După ce s-au amestecat bine, se adaugă ciocolată şi esenta de vanilie şi se amestecă.
Pentru a orna brioşele, puteţi folosi o seringă speciala, de ornat, sau puteţi pune crema într-o pungă, o adunaţi pe toată într-un singur colţ al punghii, faceţi un mic orificiu şi ornaţi.
La final, puteţi presăra peste cremă bombonele colorate sau nucă de cocos colorată. Sunt mai aspectuase cu bombonele, însă eu nu am avut şi le-am înlocuit cu nucă de cocos.

Cam aşa arată...poftă bună şi enjoy!!!







Deoarece au o aromă foarte puternică de ness (puteţi folosi şi cafea) merg mână în mână cu o cană de lapte cald, cafea sau ceai negru cu lapte. Sunt tare gustoase şi uşor de făcut. Şi dacă aveţi copii la masă, o să îi cuceriţi cu siguranţă.

P.S. nu m-am putut abţine şi am pus în compoziţie şi un pumn de alune măcinate... pentru că sunt favoritele mele...dacă vă plac alunele nu ezitaţi să le folosiţi dacă nu...puteţi sa ignoraţi acest pas :D.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu